dimarts, 21 d’abril del 2009

Mona de Pasqua

Bé, amb cert retard, per fi puc penjar la meva Mona de Pasqua! Estic molt orgullosa del resultat, sobretot per ser la primera vegada que m'atrevia a fer la figura i tot!

Ingredients:

Pel pastís:
1 pa de pessic
Almívar

Per la trufa:
500 ml de nata
375 g xocolata
75 g sucre mòlt

Per la crema:
(1000g. aproximadament)
6 Ous aprox.
431g Sucre.
30g Maizena.
180g d'Aigua.

Per la figura de xocolata:
125 g de xocolata blanca
15 g de xocolata taronja
20 g de xocolata negre
3 gotes de Colorant alimentici blau

Preparació:

Per el pa de pessic: separarem els rovells de les clares. Posem els rovells amb el sucre fins que doblin el volum. Muntem les clares i ho afegim als rovells i al sucre. Afegim la farina tamisada. Aboquem dins un motlle desmotllable untat amb oli i fem durant 30 minuts a 180º. Deixem refredar i el tallem per la meitat per fer un pis.

Per el Almívar: posar l’aigua i el sucre en un bol i coure-ho al foc durant uns 5 minuts.

Per la crema: he seguit les intruccions del Blog d'en Carlos Valencia.

Per adornar: he utilitzat ametlles filetejades, plomes i ous de xocolata.

Per la figura de xocolata: primer de tot vaig fer una plantilla del dibuix. Vaig fondre les diferents xocolates i les vaig estendre per sobre de la plantilla. Un cop la xocolata estigui tèbia li donem la forma desitjada.
Bona Pasqua










4 comentaris:

La cuina vermella ha dit...

Un bravo ben fort, us ha quedat genial!

Mercè ha dit...

Felicitats per la bona feina!!! Déu n'hi do fer la figura de xocolata!! I t'ha quedat un pingüí ben eixerit! :)

Vid i Laia ha dit...

Moltes gràcies a les dues. Sí, el resultat em va sorpendre a mi i tot! :) Però tot i així haurem d'anar millorant, per la pròxima ;)

Bona Diada!

Cuinagenerosa ha dit...

vaig amb retard però no volia deixar de felicitar-vos per la mona, fer-la amb la figura i tot encara té més mèrit!