dilluns, 5 de gener del 2009

Bombons variats

Aquests dies de festes, veient altres blocs, cuinar és generós i la cuina vermella, i amb una idea de la Alaiona, em vaig decidir de probar de fer bombons. El resultat va ser molt bo, i molt ràpid de fer, em vaig sorpendre i tot!

Bombons de xocolata blanca:
180 g de cobertura de xocolata blanca
1 beina de vainilla
Fruits secs: fastucs, avellanes, panses seques,...
Fonem la xocolata al bany maria o al microones a baixa potència i molt a poc a poc. Un cop desfeta afegim les llavors de la beina de vainilla. Omplim els motlles escollits ( en el meu cas van ser els típics motlles de paper tipus trufes), i encara amb la xocolata calenta, els decorem amb els fruits secs, jo al final hi vaig posar festucs, avellanes i pinyons. El que tenia a l'armari! Ho deixem a la nevera, un cop freds desmotllem i servim!

Bombons de xocolata negre:
180 g de cobertura de xocolata negre
50 g de xocolata del 70% o més
100 ml de nata líquida
50 g de mantega

Fonem la xocolata al bany maria o al microones a baixa potència i molt a poc a poc. Un cop desfeta la xocolata, la dividim en diferents recipients, tans recipients com tipus de bombons vulguem fer.

Bombons de café: a la xocolata desfeta hi afegim una mica de nata líquida amb café mòlt. Els podem decorar amb fideus de xocolata o amb cacau en pols.

Bombons de licor: a la xocolata desfeta hi afegim un rajolí de licor, en el meu cas hi vaig afegir whisky. Omplim els motlles (jo vaig fer servir glassoneres) una mica hi posem una cirera confitada, i acabem de omplir amb la xocolata.

Bombons farcits: a la xocolata desfeta hi afegim nous de macadamia, les agafem amb dues culleretes i les deixem sobre paper de forn. I així amb qualsevol ingredient, nous, avellanes,...


Els primers en probar-los van ser el Joan i la Marta, el seu veradicte va ser bo! El bombó de licor amb la cirera, era una bomba de xocolata! Gràcies per el sopar i la vetllada! Bon any als dos!